.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت‌پرده برنامه سفر بازرسان آژانس به ایران

بر پایه اخبار منتشره، بناست بازرسان انرژی اتمی، 28 ژانویه برابر با نهم بهمن به ایران سفر کنند تا به همراه نظارت بر تأسیسات هسته‌ای با مقامات ایران دیدار کنند.در این باره باید گفت، هرچند تاکنون برنامه این دیدار‌ها مشخص نشده، جزییاتی از برنامه بازرسان آژانس در سفر خود به ایران در رسانه‌های جهانی منتشر شده است.
به گزارش تابناک، «گاردین» در این باره گزارش داده است که «رافائل گروسی»، دیپلمات آرژانتینی ـ که هم‌اکنون دستیار یوکیو امانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ـ در مصاحبه با نشریه آرژانتینی «بوئنس آیرس» گفته است: در سفر آینده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، درباره ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران ـ که در گزارش پیشین آژانس منتشر شده ـ با مقامات ایران گفت‌وگو خواهد شد.

وی همچنین افزوده است: در سفر 28 ژانویه، ما به دنبال نقشه راهی هستیم تا درباره موضوعات خاص و به ویژه جنبه نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنیم. در عین حال، مشاور ارشد آمانو تهدید کرده است که اگر ایران از مذاکره درباره ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود خودداری کند، هیأت حکام، پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل خواهد فرستاد.

گروسی گفته است: این برنامه جدی است، چرا که اگر ایران درباره جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای خود ـ که در گزارش پیشین آژانس به آن اشاره شد ـ همکاری نکند، دیگری چین و روسیه نیز نمی‌توانند به بهانه همکاری ایران با آژانس از این کشور حمایت کنند.

گویا، اطلاعات موجود، حکایت از این دارد که آژانس یک بازی سیاسی را بر پایه رویکرد خود برای ایران تعریف کرده است. بدین ترتیب که مدارک گزارش پیشین خود را که بر این باور است، منابع اطلاعاتی غربی را در اختیار آژانس گذارده‌اند، موثق مفروض گرفته و ایران حتی در پادگان‌های نظامی خود نیز باید به آژانس پاسخگو باشد، وگرنه بر همکاری نکردن ایران دلالت خواهد کرد؛ در حالی که از هم‌اکنون می‌توان گفت، بسیاری از درخواست‌های بازرسان آژانس مبتنی بر گزارش پیشین، نامشروع و غیر قانونی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

علي 30 دي 1390
بي عدالتي دنيا را فرا گرفته اي مردم دنيا به هوش باشيد آقا امام عصر پس كي ظهور خواهيد كرد اي مسيح ،خضر ... كي خواهيد آمد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.